fredag 17 april 2015

Kaos i sagorummet

I dagarna har jag och en kollega bestämt att vi ska byta rum med varandra. Mitt språk- och sagorum byter med hennes teknikrum. Det betyder att jag får ett större rum men å andra sidan måste det finnas två bord där inne att äta lunchen vid. Men jag ser möjligheter i det större formatet och dessutom blir det lite nytändning för min del. Ibland blir man lite less och allt känns gammalt och trist och då kan en sån här sak ge ny inspiration. Nu behöver jag bara tid att få göra själva flytten och idéer på vad jag kan fylla mitt rum med för spännande saker och aktiviteter. Där behöver finnas sådant som jag och barnen jobbar med när vi har språkgrupp men även sådant som de kan jobba med själva annan tid. Rummet skall andas språk, sagor och kommunikation. Jag vill att det ska vara inbjudande, spännande, rikt och utvecklande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar